Oblíbené odkazy
Kontextová reklama je internetová reklama, která zobrazuje sdělení zadavatele v kontextu s obsahem webové stránky. Kontextová reklama se zobrazuje na webových stránkách provozovatelů, kteří uzavřeli smlouvu s poskytovatelem systému pro správu kontextové reklamy. Většina druhů kontextové reklamy se platí za proklik. V souvislosti s kontextovou reklamou se definice zobecňuje na textovou reklamu. Kontextová reklama přitom nemá danou formu, jen je spíš z technických a formátovacích důvodů načtení a zobrazení textu jednodušší. Kontextová reklama se zobrazuje v souvislosti a na základě zjišteného obsahu stránky a požadavků na zobrazení v takové souvislosti - kontextu. Na takovém místě může být načten a zobrazen různý počet reklam. Kontextová reklama je cílena na konkrétní slova a sousloví zjištěné v textovém obsahu stránek. Kontextové systémy navíc používají složité metody vyhodnocování relevance takto zjištěných slov. Relevancí je četnost výskytu klíčového slova v dokumentu, jeho umístění v těle stránky (nadpis, popis nebo název stránky,tělo textu) na okolních stránkách v dané doméně nebo adrese umístění stránky apod. Textová reklama je pouze jednou z grafických forem reklamy a její cílení může být libovolné i kontextové. Protože jde o pojem mladý, různé zdroje vykládají pojem kontextová reklama odlišně, respektive se do pojmu kontextová reklama zahrnuje a způsob cílení bez skutečného kontextové vyhodnocení: přesné pojetí: kontextová reklama souvisí s textem stránky, na které se zobrazuje. Kontextová reklama je v tomto užším pojetí chápána jako protiklad k reklamě cílené na adresu stránky nebo na oborové zařazení obsahu stránky. cílení na výskyt slov: reklama jako způsob cílení zobrazování reklamy podle výskytu nebo použití slova (typicky jako slova použitá v dotazu vyhledávače). Tento typ cílení není přímo vybírán kontextově podle podrobné analýzy obsahu, ale podle výskytu konkrétního slova (nebo sousloví). Příkladem je cílení reklam ve vyhledávačích a portálech podle slov ve vyhledávacím dotazu - například Adwords společnosti Google. Jiným příkladem takového cílení podle výskytu slova je reklama připojovaná a zobrazovaná přímo v textu na konkrétním slovu. V České republice tento systém pod názvem BBText provozuje Internet Billboard nebo pod názvem TakeIt společnost Internet Trading. V zahraničí například IntelliTXT. Rozdíly ve způsobech cílení jsou důležité při vytváření reklamního textu i při hledání vhodných klíčových slov!