Oblíbené odkazy
Platba za kliknutí (PPC z anglického pay per click) patří mezi nástroje internetové reklamy. Princip PPC spočívá v tom, že inzerent neplatí za každé zobrazení reklamy, platí až ve chvíli, kdy na reklamu někdo klikl. Výhodou PPC reklamy je její plánovatelnost a měřitelnost. PPC reklama je někdy zaměňována s pojmem kontextová reklama. Celosvětově nejznámějším systémem (byť nikoli nejstarším) je zřejmě Google AdWords. V Česku byl prvním PPC systémem eTarget, který vznikl v květnu 2003. V roce 2006 rozjely své PPC systémy společnosti Centrum.cz (pod názvem adFOX) a Seznam.cz (pod názvem Sklik). Internetovou reklamu v režimu PPC ale nabízí i mnoho dalších reklamních systémů. Kromě platby za proklik je možné za reklamu platit i jinými modely. Jednak klasickou platbou za počet zobrazení (PPV – pay per view, CPM – cost per mille, CPT – cost per thousand, CPI – cost per impression) a pevnou cenou za zobrazení v daném čase na daném místě (flat rate), ale i komplikovanějšími modely, jako je platba za nějakou akci či až prodej uskutečněný díky reklamě (CPA, PPA – cost/pay per action, CPS, PPS – cost/pay per sale).